tiistai 19. elokuuta 2014

Festival of Folk Arts

Heipähei! Tehdäänpä katsaus eilisen päivän tapahtumiin.

Budapestissa järjestetään vuosittain Mesterségek ünnepe -tapahtuma, joka tarjoaa kaikennäköistä nähtävää liittyen unkarilaiseen kansanperinteeseen: perinteistä ruokaa, kansantansseja, kanssallispukuja ja perinteisiä käsitöitä. Me päätettiin lähteä sinne hostäidin ja -siskojen kanssa. Tää festivaali järjestettiin Budan linnan alueella, joten tuli kyllä nähtyä ihan älyttömän paljon upeita rakennuksia ja patsaita.

Spottasin näiden söpöjen korvisten joukosta myös Angry Birdsit.
Mä voisin inspiroitua tästä ja alkaa myös kaivertamaan vesimeloneita (huomaa Angry Birds).





Perinteinen unkarilainen leipomus, kürtőskalács. Maistuu pullalta, eli hyvää on.




Nämä mä päädyin ostamaan, vaikkei buddha kai kovin perinteinen unkarilainen hahmo olekaan.
Hauskaa oli ja sääkin on täällä vielä ihan täydellinen. Mä tunnen itseni silti ihan turistiksi vielä. Joka kerta, kun tulee eteen joku linna tai patsas tai vastaava, mä en pysty olla ottamatta kuvaa siitä. Eilen mä käytin ensimmäisen kerran julkista liikennettä, ja musta tuntuu, että mulla menee jonkin aikaa sen opettelemiseen. Täällä metro toimii oikein hyvin, vaikka ne vaunut onkin vanhoja ja kolisevia. Maan pinnalla kulkeva liikenne on vähän erilaista, täällä liikenne etenee aika hitaasti, kun miljoona ajoneuvoa yrittää päästä edes johonkin suuntaan. Raitiovaunua mä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta eiköhän sekin tule tutuksi, nimittäin mä tulen kulkemaan mun 50-minuuttisesta koulumatkastani 40 minuuttia ratikalla. Hintataso julkisessa liikenteessä on kyllä Suomeen verrattuna HYVIN matala, mikä on iso plussa.

Mä en pysty vielä sisäistämään sitä, että asun näin kauniissa kaupungissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti